Jaryanketab

Jaryanketab

Jaryanketab

شهدا جنگ تحمیلی 1357 و کتاب حسین پسر غلام حسین

امروزه همه ما عزت و سربلندی و از همه مهمتر آرامش و امنیت کشورمان را مدیون رشادت های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و فداکاری ها و ایثارگری های شهدا هستیم. 

جنگ تحمیلی هشت سال دفاع مقدس دوران بسیار مهم و تاثیر گذاری در تاریخ انقلاب اسلامی است که فروشگاه اینترنتی جریان کتاب در این باره کتاب های زیادی را معرفی کرده است، دورانی که مردم سرزمینمان خصوصا جوانان و نوجوانان از داشته هایشان گذشتند و در میدان های نبرد حضور یافتند و با دشمنان مقابله کردند و از میهن اسلامی دفاع کردند.

خرید اینترنتی کتاب حسین پسر غلامحسین جریان کتاب

خرید کتاب حسین پسر غلامحسین و رشادت های رزمندگان در دفاع مقدس

رزمندگان کشورمان در هشت سال دفاع مقدس با رشادت، ایمانی محکم، اراده ای قوی در برابر دشمن مقاومت و ایستادگی کردند و از مرزهای این سرزمین دفاع کردند. بسیاری از رزمندگان وحدت، یکپارچگی و همدلی را رمز پیروزی ایران در هشت سال دفاع مقدس دانستند. در حال حاضر نیز فرهنگ ایثار و فداکاری دوران هشت سال دفاع مقدس در کشور ما زنده است، شهدای مدافع حرم نمونه بارزی از زنده بودن این فرهنگ هستند. در جنگ تحمیلی ایران و عراق، رژیم بعثی عراق، جنگی ناخواسته را به کشور ما تحمیل کرد، اما مردم شجاع و همیشه حاضر در صحنه انقلاب اسلامی، از سرزمین اسلامی دفاع کردند.

خرید کتاب حسین پسر غلامحسین و دوران هشت ساله جنگ تحمیلی

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، اختلافات ایران و عراق شدت گرفت؛ در آخرین روزهای شهریور 1359 رژیم بعثی عراق جنگی به ایران تحمیل کرد. جنگ ایران و عراق که در ایران با نام جنگ تحمیلی و دفاع مقدس نیز شناخته می‌شود، طولانی‌ترین جنگ متعارف در قرن بیستم میلادی و دومین جنگ طولانی این قرن پس از جنگ ویتنام بود که نزدیک به هشت سال به طول انجامید. 

جنگ به صورت رسمی در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ آغاز شد. عراق هجوم سراسری خود را با حملات هوایی آغاز کرد و طی چند ساعت ۱۹ نقطه مهم، از جمله فرودگاه‌های کشور را مورد هدف قرار داد. نیروی زمینی ارتش عراق از سه جبهه به خاک ایران تهاجم کرد: جبهه جنوبی، جبهه میانی و جبهه شمالی. نیروی هوایی عراق به ده فرودگاه نظامی و غیرنظامی ایران حمله کرد و نیروی زمینی این کشور به تمام مرزها تهاجم کرد. مقامات عراقی معتقد بودند که جنگ از ۱۳ شهریور ۱۳۵۹ با حملات توپخانه‌ای ایران به شهرهای مرزی عراق آغاز شده‌است.

جنگ زمانی آغاز شد که هنوز بیش از ۱۹ ماه از آغاز انقلاب اسلامی نگذشته بود، نظام جمهوری اسلامی ایران ثابت و پایدار نشده بود و در کشور حوادث مختلفی اتفاق می افتاد. سپاه پاسداران و کمیته انقلاب اسلامی با کمک نیرو‌های مردمی، امنیت را در داخل کشور تامین می کردند.

نیروهای عراق با ترور‌های مسئولین و عده کثیری از مردم و انفجار نخست‌وزیری که باعث شهادت رئیس‌جمهور (رجایی) و نخست‌ وزیرش (باهنر) در شهریور سال 1360 شد، سعی در نابودی ایران داشتند و این اقدامات عراق را در پیروزی علیه ایران امیدوار می‌کرد. این امید کاذب باعث شد عراق استحکام نظام اسلامی و قدرت رهبری امام ره دست کم بگیرد، دشمن همچنان غافل بود و زمینه‌های اساسی در جنگ را درک نمی‌کرد.

سازمان مجاهدین خلق از سه ماهه آخر سال اول جنگ حرکت مسلحانه شان آغاز شد و بسیاری از مسئولان و مردم عادی را ترور کردند و به شهادت رساندند. در این دوران، جو داخل کشور بسیار ناامن بود. سپاه پاسداران در صحنه‌های جنگ حضور فعالانه داشت، با منافقین مقابله می کرد و وظیفه برگرداندن امنیت به شهر‌ها را نیز به عهده داشت. در سال‌های سوم و چهارم جنگ، حالت فرسایشی به خود گرفته بود؛ دولت های غربی از یک سو برای فشار به ایران، به تقویت عراق می پرداختند و از سوی دیگر برای دستیابی به اهداف خود، می‌کوشیدند به ایران نزدیک شوند.

روزبه‌روز حمایت سیاسی و نظامی جهان از عراق افزایش می‌یافت. کمک‌های امریکا به عراق، حمایت مالی و ارسال تجهیزات پیشرفته، ارتش عراق را تقویت کرده بود. 

 دو کشور در طول جنگ آسیب‌های فراوان اقتصادی دیدند. جنگ ایران و عراق منافع بیشتر کشورهای جهان را تهدید کرد و بیشتر بر کشورهایی تأثیر گذاشت که بیشترین ذخایر نفتی جهان را داشتند.

 31 شهریور سالروز آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران است. صدام حسین رئیس جمهور وقت عراق، در آغاز این جنگ وعده داده بود طی یک روز به خرمشهر می‌رسد و در مدت سه روز خوزستان را از ایران جدا خواهد کرد و پس از یک هفته خود را به تهران می‌رساند. اما صدام در همان هفته نخست شکست خورد، زیرا نتوانست به هیچ‌کدام از اهداف خود دست یابد. ارتش بعثی عراق مدت‌ها پشت دروازه خرمشهر ماند و پس از مقابله با مقاومت‌های مردمی و نیروهای ارتش و سپاه توانست وارد خرمشهر شود؛ البته اشغال خرمشهر به صورت کامل انجام نگرفت. عراقی ها وقتی به خرمشهر رسیدند، پل بزرگ شهر را تخریب کردند؛ رژیم بعث عراق پس از خرمشهر از مسیر غیرمستقیم به سراغ آبادان رفت تا این شهر را اشغال کند؛ اما عراقی‌ها نه تنها آبادان را اشغال نکردند بلکه نتوانستند حتی محاصره این شهر را کامل کنند. این شکست عراق در جنگ و پیروزی ایران بود و صدام در دستیابی به اهداف خود ناکام ماند. صدام که با هدف اشغال خوزستان و تهران به ایران حمله کرده بود، پس از یک سال مجبور شد به تدریج از مناطق اشغالی خارج شود و از مرزهای خود دفاع کند. نیروهای ایرانی توانستند در عملیات‌های مختلفی همچون عملیات والفجر هشت بخش‌ هایی از خاک عراق را تصرف کنند. صدام در جنگ با ایران شکست خورده بود. این شکست ضربه روانی بزرگی به او بود و برای جبران این ضربه روانی و جبران کسری بودجه به کویت حمله کرد. صدام تصور میکرد که مانند جنگ ایران و عراق، مورد حمایت آمریکا قرار خواهد گرفت، اما این بار با واکنش‌های جهانی روبرو شد و نتیجه آن جنگ اول خلیج فارس بود. 

این جنگ در نهایت پس از حدود ۸ سال در مرداد ۱۳۶۷ با قبول آتش‌بس از سوی دو طرف خاتمه یافت و یک میلیون نفر تلفات و ۱۱۹۰ میلیارد دلار خسارات به دو کشور وارد کرد. مقابله ایران با جنگ تحمیلی صدام توسط امام خمینی (ره) "دفاع مقدس" نام گرفت.

کتاب حسین پسر غلامحسین از فروشگاه اینترنتی جریان کتاب

خرید کتاب حسین پسر غلامحسین و حضور پررنگ زنان در دوران دفاع مقدس

زنان ایرانی  کسانی بودند که با ایثار و ازخودگذشتگی در صف مقدم جبهه از سرزمین خویش دفاع می‏کردند. حضور در خط مقدم جبهه و جنگ، پرستاری و مداوای مجروحان جنگی و تهیه وسایل رفاهی برای مردان جنگ از مهمترین فعالیت ‏های زنان در طول دوران دفاع مقدس بوده است.

هدف این است که صحنه‏ های به یاد ماندنی جنگ و دفاع مقدس برای تمام نسل‏ ها و عصرها ماندگار بماند از این جهت میتوان ایثارگری ها، شهادت‏ ها و جانبازی‏ ها را در قالب کتاب و فیلم و اثر هنری و یا موسیقی مرتبط با دوران جنگ ارائه داد. نسل‏ های بعد باید بدانند که برای حفظ این سرزمین چه عزیزانی از جان و مال خویش در راه دفاع از سرزمین خود گذشتند. این موضوع زمانی میسر می شود که درباره جنگ و دفاع مقدس فیلم‏ های آموزنده، شعرهای پرمحتوا و داستان‏های پرشور ساخته شود و در اختیار علاقه مندان قرار گیرد.

جوانان این سرزمین از کلاس درس و دانشگاه برای دفاع از آرمان و میهن خود به جبهه آمده بودند. این جوانان ایرانی با خلق رشادت‏ ها و فداکاری های بسیار، از جان و ناموس خود دفاع کردند. ما نیز باید قدر ایثارگران هشت سال جنگ تحمیلی را بدانیم و ادامه دهنده راه آنان باشیم.

کتاب های زیادی در زمینه دفاع مقدس و دوران جنگ تحمیلی نوشته شده است که از مهمترین آنها می توان به خط مقدم، مربع های قرمز، دا، دختر شینا، پایی که جا ماند، هفت روز آخر، سلام بر ابراهیم و حسین پسر غلامحسین اشاره کرد.

درباره کتاب حسین پسر غلامحسین

این کتاب زندگی نامه و خاطراتی از شهید حسین یوسف الهی است که به نقل از مادر ایشان و همرزمانشان توسط مهری پور منعمی نوشته شده است. شهید قاسم سلیمانی به این شهید بزرگوار ارادت ویژه‌ای داشت و در وصیت نامه خود اعلام کرده بود که وی را در کنار مزار شهید «محمد حسین یوسف الهی» به خاک بسپارند. 

محمد حسین یوسف الهی در دوران جنگ 5 بار به شدت مجروح شد و همچنین قبل از آخرین عملیاتی که در آن شرکت کرد نیز دو بار مجروح شد، سرانجام در عملیات والفجر هشت شیمیایی شد و به شهادت رسید.

خرید کتاب حسین پسر غلامحسین را به کسانی که علاقه مند به خواندن کتاب در حوزه های دفاع مقدس و دوران جنگ هستند، پیشنهاد می شود.

 

 


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: خرید اینترنتی کتاب حسین پسر غلامحسین، خرید اینترنتی کتاب حسین پسر غلام حسین جریان کتاب، کتاب حسین پسر غلامحسین و فروشگاه اینترنتی جریان کتاب،


تاریخ : ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ | ۰۵:۱۸:۵۲ | نویسنده : Jaryanketab | نظرات (0)
[ ]
<<         >>


.: Weblog Themes By nasrblog.ir:.